Skulpturanalyse
Materialer
| Aktiviteter |
Tegneplader, papir og blyanter QRkoder findes nederst på siden | Under besøg Print QR koderne og laminer dem. Lav et hul i dem og bind dem til en stor møtrik- så løber de ingen vegne når de ligger ved skulpturen. Eleverne skal huske at tage screenshot med mobilen, når de løser opgaverne – derved danner de et udgangspunkt for en efterfølgende fælles refleksion over nogle af opgaverne. Enkelte af aktiviteterne vil ikke nødvendigvis give eleverne yderligere læring ved at snakke om dem i plenum. Der er den individuelle proces det der sigtes imod. Det er vigtigt, at eleverne under besøget ved værket, får valgt nogle citater, der undrer dem, eller betyder noget for dem. Det er dem de skal arbejde videre med i den kreative proces hjemme. |
https://play.kahoot.it/#/gameover?quizId=b 89bacd0-f79a-41f2-a4b4-6929c9c08cdb
Udskoling: https://play.kahoot.it/#/?quizId=731a00de- 66ee-4f0a-ad54-041772a8ae33
|
|
QR koder - nederst på siden
|
|
Bjørn Nørregaards Menneskemuren: http://www.horsenskunstmuseum.dk/ samlinger/sculpture-i-parken/ Fundamentalism citater: http://www.fundamentalism.dk /quotesearch/ index.php?lang=DK
| Efter besøg Den kreative opgave. Eleverne bliver præsenteret for materialer og arbejdsform. Der skal taves en collage og en skulptur. De to arbejdsmåder skal give eleverne mulighed for at skabe et værk der ”Bygger bro” mellem de tre religioner. De skal tage udgangspunkt i enten 3 lyse citater eller i 3 mørke citater. Inden eleverne selv skal i gang er det oplagt at introducere dem for andre politiske/religiøse værker. Det kan være Bjørn Nørregaards Menneskemuren. Materialer til billedkunstdelen: Hegnstråd Ståltråd Træklodser Sandpapir p120 Små tænger Sort eller hvis ostevoks (købes hos cchobby – en plade er nok til 25 elever) Osteskærer Hammer og kramper/dykkere A3 kardus Aviser Adgang til printer og internet. Lim Sort tusch Evt. ecoline eller acrylmaling til at arbejde uden på collagen Se procesbilleder nederst
|
Billedkunst QR koder
Scan ved skulpturen og undersøg kunstværket.